14 Mayıs 2013 Salı

SOSYAL ANNELER EK GIDA EĞİTİMİ






4 Mayıs 2013 tarihinde Mini Aktivite de Sevgili Esra Ertuğrul #sosyalanneler önderliğinde; değerli annelerimize " Katı Gıda Eğitimi" verdi. Anneler için çok gerekli olduğunu düşünmemek elde değil. İleride çocukların yemek yeme seyrini olumlu ya da olumsuz yönde etkileyebilecek unsurları da öğrenmiş olduk. 


Bu yazıyı paylaşırken, Ateş' in ilk katı gıdaya geçişindeki günlere gittim. Üzerinden tam 1 yıl geçmiş :) çok şükür ki, oğlum 6 ay bitimine kadar sadece anne sütü aldı. Katı gıdaya geçtiğimiz de bir kaç kaşıkla başladık, fakat öncesinde bu konuyla ilgili olumlamalar yapmıştım, doğru zamanda tüm olumlamaları kendisine çekeceğini biliyordum, öyle de oldu. Ateş çoğu besini kabul etti etmediklerinde de zorlama yapmadım, sabırla, sevgiyle, aşkla ince ince işledim diyebilirim. Sonuç şu an iştahlı bir bebeğe sahibim. Büyük rahatlık. Hala arada canının istemediği zamanlara saygı duyarak, bazı öğünleri geçiştirmesine izin veriyorum. 


Anne adayları ve annelerimiz için Sevgili Esra Ertuğrul' dan kısa notlar; 


  • Bebeklerde ek gıdaya geçmek için en uygun zaman 6. aydır. Bebeğin ağız becerilerinin (yutma, çiğneme gibi) geliştirilmesi için çok gereklidir.

  • Ek gıdalar mutlaka bebek aç iken denenmelidir.

  • Her yeni gıda tek başına denenmelidir.

  • Bebeğe verilecek ek gıda önce çok az denenmeli, daha sonraki günlerde miktar arttırılmalıdır.

  • Ek gıdayı sevmediğini farkettiğimizde zorlama yapmamalıyız. Zorlamak; İleride yeme problemlerine neden oluyor
  • Blendır kullanmayın, bebeğiniz 6-8 ay arası pütürlü gıdaları yiyebiliyor olmalıdır.

  • Bebeğinize vereceğiniz her gıda doğal ve taze hazırlanmış olmalıdır.

  • Hazırladığınız yiyecekleri oda ısısında 2 saatten fazla bekletmeyin, buzdolabında muhafaza edin.
  • Mutlaka karşısında sizin de bebeğinizle birlikte yemek yemeniz gerekli, hatta " çok güzel, harika" gibi beğeni ifadeleri kullanmalıyız ki özendirici olsun.
  • Sevgi dolu sıcak bir ses tonuyla, inatlaşmadan bebeği beslemeyi denenmelidir.
  • Tabağı dolu tutmak yerine, porsiyonları küçültmek gerekli

İlk Verdiğim Besinler Neler Olmalıdır?


Bebek ek gıda istemezse ne yapılabilir?


Bebeğiniz Ne Kadar Katı Gıda Almalı?


Pürtüklü gıda alırken bebek öğürürse ne yapılabilir?


Bebeğime ne kadar su vermeliyim?


Bebeğimin doyduğunu nasıl anlarım?


3gün bekleme kuralı nedir?


Bu soruların yanıtları için tık tık Ek Gıda Eğitimi


Sosyal anneler adına katılan annelere ve değerli bilgilerini bizimle paylaşan Esra Ertuğrul' a teşekkürlerimizle. 

Sevgiler 




Müge





12 yorum:

  1. Ben nasıl bayılıyorum bu toplantılarınıza
    Keşke yakın olsam hepsine katılsam
    Harikasınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrecim, sen de katıl uyan olursa canım, ig de yayınlıyorum:)

      Sil
  2. çok faydalı olmuş eğitim. Rüzgarda ilk katı gıdaya başladığında reddetmişti ama sonra verdiğim her besini kabul etmişti. şimdi ise huy değiştirdi seçici davranıyor üstüne gitmiyorum dönemsel diye düşünüyorum umarım öyledir

    YanıtlaSil
  3. Canım hiç zorlama yapmayın, yemek yemek keyifli eğlenceli hale dönüşmeliymiş. İleride oluşacak sıkıntıları önlermiş. Rahat davranmak, yani dünyanın sonuymuş gibi bir hissetmemeliymişiz empati kurmak lazım aslında, yani biz de bazen iştahsız olabiliyoruz:)
    Öptüm rüzgarı seni:)

    YanıtlaSil
  4. Çok faydalı bir konu olmuş Müge cim instagramdan takip ediyorum hatta sosyal anneler benide tekibe almış bende katılmayı çok isterdim ama çalıştığım için zor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım haftasonları oluyor etkinlik çok isteriz katılmanı:) ig de takipte ol lütfen....çoğalalım paylaşalım istiyoruz hep

      Sil
  5. ben 5. ayinda basladim her hafta bir cesit deneyerek , sutum hamilelik dolayisiyla azalmisti zaten :( sonuc olumluydu insallah beulah icinde ayni seyi yapmak zorunda kalmam :)

    yazin ayrica cok faydali olmus ellerine saglik ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım zorlamadan, huzurlu eğlenceli hale getirerek çok güzel geçeceğine inanıyorum bu sürecin, sevgiler öptüm meleklerini ve seni

      Sil
  6. Çok kıymetli bilgiler,unutulmaması gerekli mügecim
    paylaşım için teşekkürler
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım çok teşekkürler yeni doğum yapan anneler ve 2.yi düşünenlere ışık olur inşallah sevgiler çiçekler kelebekler:)

      Sil